Informació de millores

Continuament millorant el Blog amb noves entrades

diumenge, 25 de juliol del 2010

Germinats






Començo una nova aventura, la dels germinats.

Al jardí botànic, juntament amb la meva cunyada Paqui, hem comprat uns sobres de llavors de germinats decidides a fer la prova a vera què passa.

Hem hagut de mirar al youtube el funcionament dels germinats perquè no en teniem ni idea.

Faré un resum del que he entès.

Primer, s'ha de rentar les llavors. Es fiquen les llavors que volem fer germinar en un pot de vidre, o de plàstic, i es tenen sumergides en aigua durant mitja hora si la llavors és petita, o unes 8-12h si la llavor és gran, com les llenties, mongeta, soja, etc.

Jo he començat amb unes de petites, així que només les he tingut mitja hora en aigua.

Després es posa a la boca del pot una gasa, o alguna tela que faci de filtre, i es subjecta amb una goma per evitar que al buidar l'aigua caiguin les llavors.

S'ha d'omplir d'aigua i buidar fins que estigui l'aigua neta. Aquesta aigua no cal llençar-la, es pot aprofitar per regar les plantes.

Una vegada les llavors estan hidratades i netes ja es pot començar a deixar que repossin per que puguin germinar.

Aniré possant entrades a mesura que hi hagin novetats.

Ara per ara tinc el pot de vidre a sobre la pica de la cuina, decantada perque caigui l'aigua sobrant de les llavors, perque ha d'estar humit, no mullat.

Cada 12 hores, s'ha de tornar a mullar i buidar i possar a escórrer, i deixar-ho a la sombra, que no hi hagi corrent d'aire, fins que surti el germinat.

Quan el germinat estigui de 2 cm, més o menys, es pot possar aprop d'una finestra, però sense que dongui el sol directament a les llavors, perque així la clorofila s'activa i fa que el germinat tingui més nutrients.

Passat un dia o dos ja es pot guardar a la nevera, que durarà una setmana o dos, sempre fent el canvi d'aigua i vigilant que estigui hidratat però no inundat.

Ja se m'oblidava!!! Les llavors que em comprat per provar són les de Alfa Alfa (que no sé què és), les de soja i les de rúcula.

1 comentari:

  1. Alfalfa???, es per la amanida, no?, com una mena de soja, entre soja i palla, crec jo.
    A mi lo dels germinats no es que em faci gaire tilín, em semblaque porta massa feina.
    Ja m'explciareu.

    ResponElimina